Google Adwordsu Nasıl Kullanmalıyız

Bilindiği gibi google üzerinde yapılan aramalar hedefe odaklı bir reklam stratejisi gelişmesine sebep oldu ve Google Adwords reklam biçimi doğdu. Peki bu reklam nasıl yapılıyor? Şirketimizde bulunan uzmanlarımız bu reklamları uygularken nelere dikkat ediyorlar? Bununla ilgili 11 maddeden oluşan ufak ipuçlarını sizlerle paylaşmak ve bu reklam stratejisi hakkında bilgi sahibi olmanızı istedik.

 

1- Anahtar Kelimelerinizi Reklam Metninizde Kullanımmak Faydalıdır

 

Araştıran kişiye reklamınızın konu ile ilgili olduğunu göstermek adwords reklamlarında çok önemlidir. Google aranan anahtar kelimeleri kalın bir şekilde gösterecektir, eğer hali hazırda anahtar kelimeniz varsa bu kelimeler reklam metinlerinde kullanılarak ilgi çekicilik yaratılabilir. Eğer belirlediğiniz anahtar kelimeler yoksa biz sizin için en uygun anahtar kelimeleri seçip gerekli şekilde reklamınızın öne çıkmasını sağlamaktayız. Doğru reklam metinlerini kullanarak reklam yapılan kalabalıktan ayrı şekilde ilgi çekecek bir reklam alanı oluşturulabilir.

 

2- Anahtar Kelime Grubunuzu Kısa Tutmak Yerine...

 

Tek bir anahtar kelime grubu oluşturup bütün kelime öbeklerini aynı gurupta barındırmak yerine, bir çok kelime grubu oluşturarak hepsini kısa listelerle doldurmak daha çok işe yarayacaktır. Bu yapıyı iyi bir şekilde kurgularsanız arama ağında yapılan görüntülemelerde doğru hedef kitlesine ulaşarak gerçekten sizinle ilgilenebilecek kişilere erişmiş ve daha performanslı reklam dönüşleri elde etmiş olursunuz.

 

3- Başlangıçta Tıklama Başına Maliyet Teklifi Yüksek Verilebilir

 

Adwords reklam yerleşimlerini verilen ihaleye ve tıklama oranına göre belirlemektedir. Tıklama oranını analiz etmek için başlangıçta daha fazla sayıda tıklama sayısı oluşturmak gerekiyor. Biraz yüksek teklif verirseniz arama sonuçlarında daha çabuk gözükerek daha fazla tıklama sayısına erişirsiniz. Tıklama oranınız yükseldiğinde bütçenizi kısabilir ve farklı stratejiler kullanarak reklamınızı daha az bütçe ile yönetebilirsiniz.

 

4- Günlük Bütçenizi Google Önerilerinden Daha Yüksek Tutmak İşe Yarar

 

Günlük bütçenizi kısarsanız, reklamınız daha az aralıklarla görüntülenecektir. Bu sizin reklamdan beklediğiniz şey değil. Sizin anahtar kelimeniz aratıldığında her zaman gözükmesini istiyorsanız, bütçenizi önerilen bütçenin üstüne çıkarmakta yarar var. Gereksiz ve dönüş almayan anahtar kelimelerden kurtulup doğru anahtar kelimelere yatırım yaparak daha yüksek bir geri dönüş hacime ulaşabilirsiniz.

 

5- Bütçe Savaşlarından Kaçınmak İyidir

 

Paranızı bütçe savaşlarında kullanıp çöp etmeyin. Onun yerine, anahtar kelimelerinizi geliştirmek, daha özel anahtar kelimeler kullanıp o paranın yerini doldurabilirsiniz. Sonuç olarak bu anahtar kelimeler daha fazla bir kesime ulaşıp sizin tık oranınızı arttırken tıklandıkça öde sisteminde reklamınıza gelebilecek gereksiz tıklamaları önleyecektir.

 

6- Kesin Eşleşmelere Daha Yüksek Bütçe Ayırmak İyi Bir Seçim

 

Anahtar kelimeleriniz için hem geniş hemde kesin eşlemeşleli aramaları iyi seçmek gerekiyor. Zamanla kesin eşleşme listenizi ve bütçesini artırarak tam olarak hedeflediğiniz kişilerin size ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede reklamlarınız gün içinde daha uzun sürelerde yayında kalabilecek ve daha yüksek oranda tıklamalar elde ederek kalite puanınızı yükseltecsiniz.

 

7- Negatif Anahtar Kelimeler Kullanmak Olmazsa Olmazınız

 

Eğer arama sizin belirlediğiniz negatif anahtar kelimeler içeriyorsa reklamınız alakasız aramalarda gözükmeyecektir. Düzenli aralıklarla daha fazla negatif anahtar kelime ekleyerek reklam bütçenizin doğru hedeflere erişmesini sağlayabilirsiniz. Negatif anahtar kelime listeniz büyüdükçe paranızı gereksiz tıklamalara harcamadan reklamınızın pozisyonunu en doğru biçimde geliştirebilirsiniz.

 

8- Alakalı Bir Açılış Sayfası Kullanmak Yarar Sağlar

 

Bir çok arama için sürekli olarak ana sayfanıza link vermeyin; aramadan gelen bir anahtar kelime ile bağlantılı en doğru sayfanızı seçerek o sayfaya link verin. Bazı durumlarda sizin için yeni bir sayfa ve hatta navigasyonda olmayan bir sayfa oluşturmak bile gerekebilir; ama emin olun çekmiş olduğunuz zahmete değecektir. Kullanıcıların doğru sayfaya erişmesi geri dönüş oranınızı artıracak ve reklamınızın verimli sonuç vermesine neden olacaktır.

 

9- Ayrı Arama ve İçerik Kampanyaları Planlamalısınız

 

Google Adwords reklam biçimini kullanan bir çok insan alakasız aramlarda gösterilen reklamlarına yapılan tıklamalar yüzünden para kaybediyor. Reklamınızı doğru bir şekilde gruplandırmaz, doğru reklam kampanyalarında doğru kelime gruplarını kullanmanız sakıncalıdır. Bu hataya düşerseniz her aramada alakasız kelimeler doğru olmayan reklam kampanyasında görüntülenerek maddi kayıplara yol açacaktır. 

 

10- Reklam Versiyonlarını Denemek Doğruyu Bulmanıza Yardımcı Olur

 

Google'ın bir çok reklam oluşturup tek bir reklam grubunu sayfanın farklı yerlerinde kullanmak gibi bir özelliği var. Bunu doğru biçimde uygulamak sizin için yararlı olacaktır. Farklı reklam varyasyonlarını deneyip reklam metinlerini bibirleriyle yarıştırdığınızda en çok ilgi çeken reklam metinlerini tespit edebilirsiniz. Kullanıcılara daha çok hitap eden reklam metinlerine bütçenin çoğunu kaydırarak daha çok geri dönüş elde edip kendi adınıza daha çok kazanç sağlayabilirsiniz.

 

11- Sonuçlarınızı Takip Etmekten Geri Kalmayın

 

Google'ın rapor sistemini göz ardı etmeyin. Yürüttüğünüz reklamların tıklama oranlarını, tıklamaya karşılık gelen dönüşüm oranlarını ve size dönüş oranlarını karşılaştırmak reklamınızı ne kadar doğru yönettiğinize dair ipuçları bulmanızı sağlayabilir. Doğru analiz yapmadığınızda sahte tıklamalarla oluşan maddi kayıplanırınızı fark edemeyebilirsiniz. En iyi yapılan reklam sürekli takip edilen, en az harcamayla en iyi geri dönüş elde edilen reklamdır.

HİZMETLERİMİZ

Web Tasarım Web Tasarım

Web tasarım yaptırmak amacıyla yola çıkan değerli dostlarımıza fikir vermesi açısından, bununla birlikte yol göstermesi amacıyla uyarılarda bulunmak isteriz

Detay ...
Logo Tasarımı Logo Tasarımı

Logo tasarımı bir kuruluşu temsil eden ve kurumun en önemli görsel simgesine verilen isimdir. Yalın, çabuk anlaşılır, hatırlaması kolay, mümkün olduğu ölçüde

Detay ...
Responsive Tasarım Responsive Tasarım

Web Studio olarak sizlere responsive web sayfaları tasarlar, mobil uygulamalar geliştiririz. Web sitenizi ziyaret eden internet kullanıcıları web sayfanıza

Detay ...
E-Ticaret Tasarımı E-Ticaret Tasarımı

E-ticaret olarak tabir edilen ticaret platformu İnternet ile tanışmamızla birlikte başlamış, devam eden yıllarda yaygınlaşmış, normal ticarete alternatif

Detay ...

Web Studio Dijital Ajans Mental Bilgi Teknolojileri Tic. Ltd. Şti. Markasıdır.

Web Studio - Google Play Store Web Studio - App Store

Blog Sayfamız

Teklif İste